Polèmiques declaracions del qual fora campió del món de la Fórmula 1 en quatre ocasions. Sebastian Vettel, ara pilot de l’escuderia Aston Martin, ha compartit el seu desacord amb l’actual competició automobilística.
L’alemany és un home compromés amb el medi ambient i assegura que és probable que s’acoste la fi del Gran Circ. Vettel creu que l’actual full de ruta dels motors ecològics i de combustibles sostenibles no és tan agressiva com hauria de ser.
«Crec que vivim en una època en la qual tenim innovacions i possibilitats de fer que la Fórmula 1 també siga verda, i no perdre res de l’espectacle, de l’emoció, de la velocitat, del desafiament, de la passió», va asseverar davant la premsa.
«TENIM POSSIBILITATS DE FER QUE LA FÓRMULA 1 TAMBÉ SIGA VERDA»
«En tot cas, tenim tanta gent intel·ligent i poder d’enginyeria que podríem trobar solucions. Però les regulacions actuals, crec que són molt emocionants, el motor és súper eficient, però és inútil», va argumentar.
«Per tant, es pot argumentar, quina és la rellevància? Crec que hi ha unes certes coses de les quals la gent està parlant per al futur de l’esport en termes de regulacions, que podrien passar a canvis més rellevants», va manifestar.
«I sent que aqueixos canvis venen, això és una cosa bona per a la Fórmula 1, i també és una cosa vital. Però si no venen, crec que la Fórmula 1 desapareixerà. I probablement amb raó. Estem en una etapa en la qual sabem que hem comés errors i no tenim temps per a continuar cometent errors», va afegir.
His new helmet design had everyone talking, but how did his day go?
Debrief Friday in Turkey with Seb. ⬇️ #IAMRACING #TurkishGP #F1
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) October 8, 2021
«Creo que definitivamente es correcto que la Fórmula 1 busque una forma de encontrar combustibles renovables o una fórmula para combustibles sintéticos«, continuó.
Vettel está seguro que una mejor ruta para la F1 sería que los ingenieros crearan combustible más ecológico. «Siento que podríamos usar nuestros recursos, es decir, la inteligencia que tiene la Fórmula 1, con todas las personas inteligentes, los recursos, las instalaciones y también el dinero que la Fórmula 1 tiene para gastar», afirmó.
La prensa le preguntó si había conflicto entre sus pensamientos ambientales y ser piloto de Fórmula 1 a lo que Vettel respondió: «Seguro, y creo que es válido porque la Fórmula 1 no es verde».