Jornada 13.- Atlético Saguntino, 2; Valencia CF “B”, 2
Espectacular partit el viscut a Sagunt aquesta mattina. Es van retirar els valencianistes amb dos gols d’avantatge al descans, però l’equip de Vicente Mir, en una gran segona part, va empatar i va tocar amb els dits la remuntada.
Venia un partidàs al Morvedre, ja que els romans, quarts a la taula, rebien al líder en solitari Valencia Mestalla. Els de Mir estan mostrant-se més fiables fora de casa (han guanyat els seus tres últims partits) que no pas al seu propi estadi, on els seus números abans d’aquest partit eren una victòria i quatre empats. Els d’Angulo, per la seva banda, només havien perdut un compromís lluny de l’Antonio Puchades i venien de guanyar el partit ajornat a Villajoyosa el passat dimecres.
Gran entrada al Nou Camp de Morvedre, davant l’expectació que precedia aquest xoc. Els valencianistes no van tardar gaire, ja que als cinc minuts, en un inici trepidant del partit, Noha, que va recollir una pilota solta a l’àrea, va batre a Company posant en avantatge als de Miguel Ángel Angulo a les primeres de canvi. Se’ls sumava un altre problema als romans quan en una jugada fortuïta al ‘12 Valverde, lesionat, havia de ser substituït per Zarzoso. Però el conjunt de Vicente Mir no li perdia la cara al partit i va avisar amb dues internades per l’esquerra de Ferran Giner, una de les quals a punt va estar de rematar Carlos Esteve. El Mestalla va poder ampliar diferències al 28’, en una gran combinació entre Gozálbez i Noha, que va cedir perquè Diego López es quedés sol davant Company, que va guanyar la partida treient una mà miraculosa quan semblava que el gol estava fet. Va ser el preludi del 0-2, que va arribar només un minut després. Noha, des de dins de l’àrea gran, va disparar fort, treient sobre la línia Luis Navarro, tot i que ja no va poder fer res davant Fran Pérez, que havia agafat el rebuig i no va perdonar. El pes de la motxilla del Saguntino començava a ser molt gran, tot i que quedaven molts minuts per davant per ficar-se al partit. El partit no perdia intensitat malgrat l còmoda avantatge del Valencia “B” al marcador. Van reclamar penal els romans sobre Enrique al ‘41 però el col·legiat no va entendre el mateix. Apretava el Saguntino als últims minuts de la primera part. I va aconseguir marcar Carlos Esteve, tot i que el jutge de línea va anul·lar el gol per fora de joc de l’ariet local. Amb el 0-2 favorable als de Angulo es va arribar al descans.
Vicente Mir sabia que havia de jugar-se-la i va canviar el dibuix del seu equip per a la segona part. Va retirar a Jeremías, donant entrada a Luis Gilabert i va passar a jugar amb un 3-5-2. I li va donar resultat, ja que al ‘50 l’equip romà retallava distàncies. Gran jugada individual de Ferran Giner per la seva banda esquerra, que va meter un centre mesurat perquè Borja Mir metés la puntera entrant al primer pal i donés vida al seu equip. Els d’Angulo, que havien gestionat perfectament el partit fins aquell moment, es trobaven amb un escenari totalment diferent amb tot el segon temps per davant. Va tenir l’empat Esteve al ‘64, obligant a Juanjo a volar per treure una pilota col·locada que anava a l’esquadra. El Mestalla es defensava com podia de les acometudes i el domini, per a aquell llavors total, de l’equip de Vicente Mir. Esteve va xocar la pilota amb la fusta al ‘68, tot i que el jutge de línia va invalidar la jugada per fora de joc. Al ‘72 el futbolista del Valencia Javi Guerra va veure la roja directa en un lance amb Cobo, deixant el seu equip amb deu els últims quinze minuts. Sofrien els Mestallistes, mentre Angulo no trobava la manera de tallar l’hemorràgia. Els romans aconseguiren l’empat al ‘83 de penal, transformat per Ángel Cobo. El partit estava deslligat i encara quedaven set minuts més el descompte. Els romans continuaven apretant, mentre el Mestalla no es decidia en si li valia l’empat o no. Al final, els valencianistes van aconseguir mantenir l’empat a dos, no sense sofriment.
Punt que sap molt dolç per al Saguntino, després de retirar-se al descans perdent 0-2, no tant així per al Mestalla, que ha vist com gairebé cau derrotat quan tenia dominat el partit. L’equip de Mir mantindrà la quarta plaça i els quatre punts de distància amb el líder Mestalla, a l’espera de veure què fa l’Atzeneta aquesta tarda a Callosa. La pròxima jornada el Saguntino viatjarà a Benigànim, mentre que el Valencia Mestalla rebrà al Torrellano en un altre espectacular partit.
Fitxa tècnica:
Atlético Saguntino: Company, Jeremías (Luis Gilabert, 46’), Valverde (Zarzoso, 12’), Enrique, Luis Navarro, Ximo Forner (Manu Palma, 65’), Borja Tárrega, Miñarro, Ferran Giner, Borja Mir (Cobo, 65’) i Esteve (Toscano, 90’).
Valencia CF “B”: Juanjo, Joseda, Miki, Iranzo, Iván Muñoz, Adri Gómez, Alemañ (Basihiru, 86’), Gozálbez (David Ruíz, 86’), Fran Pérez (Facu, 76’), Noha i Diego López (Javi Guerra, 56’).
Gols: 0-1 Min. 5: Noha; 0-2 Min. 29: Fran Pérez; 1-2 Min. 60: Borja Mir; 2-2 Min. 83: Ángel Cobo (p).
Àrbitre: Borja Guijarro Colomer, assistit a les bandes per Alejandro Montoya Beltrán i Jesús Eduardo Guzmán Espinoza. Va amonestar als locals Rubén Valverde (10’), Zarzoso (84’) i Luis Gilabert (90’). Així com als visitants Noha (12’), Alemany (38’), Iranzo (39’) i Miki (83’). Va expulsar amb roja directa al ‘72 al futbolista del Valencia “B” Javi Guerra.
Estadi: Nou Camp de Morvedre, Sagunt.