El màxim accionista del Valencia CF, Peter Lim, va enviar la passada setmana a València a una de les seues persones de màxima confiança com és Lay Hoon. L’asiàtica coneix els detalls del club des de dintre perquè ella mateixa en primera persona va negociar els detalls de la compra-venda del paquet accionarial que Lim va comprar en 2014.
Ara, l’asiàtica torna a València, de manera momentània, o això diuen, en el moment de menys credibilitat per part de Lim davant tota la societat i institucions valencianes. Ve, per intentar reconduir aquesta situació i a més per intentar aconseguir un acord amb els polítics que permeti al club utilitzar els 80 milions que té preparats per a la construcció del nou estadi.
Este dilluns Layhoon es va passejar pels despatxos indicats per intentar avançar en acords amb les autoritats. A primera hora, es va reunir amb els subsecretaris de les conselleries de Territori i Economia, Rafa Briet i Natxo Costa respectivament. En aquella reunió des del Govern Valencià es li va insistir que s’havia d’anular l’ATE perquè aquell expedient obert ja no té marxa enrere, però que existeix la opció de mantindre els beneficis urbanístics si compleixen el pactat en el conveni amb l’Ajuntament o aconsegueixen un nou acord.
L’ATE serà anul·lat al setembre, i no al juliol com es va dir en un principi, perquè ara es sol·licitarà un informe al consell jurídic consultiu i això provocarà que es paralitzen els terminis mentre s’emet aquell informe. És a dir, tardaran dos o tres mesos més en caducar l’ATE. Aquest escenari és aprovat per Meriton, a contracor, sempre que se’ls garantisca de manera jurídica que el nou conveni que es signe serà vàlid. Només així, no portaran al jutjat la caducitat de l’ATE.

REUNIÓ AMB SANDRA GÓMEZ EN L’AJUNTAMENT
No obstant això, aquell acord entre el màxim accionista i el Govern Valencià ha de vindre donat perquè el club arribe a un acord sobre el projecte d’estadi a executar amb la regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament, que depén de Sandra Gómez.
La reunió entre la vicealcaldessa i la representant de Lim va ser llarga, d’almenys tres hores i en ella es digueren les coses a la cara. Sandra Gómez li va marcar les línies vermelles, que passen per complir els 70.000 seients de l’estadi i la finalització completa de tots els anells de l’estadi des del moment en què es reinicie l’obra i no per fases.
Allí, en eixe punt va arribar el compromís que va adquirir l’asiàtica Lay Hoon amb Sandra Gómez. Lay Hoon li va assegurar que presentaran en les pròximes setmanes un projecte modificat que serà per a 70.000 espectadors des de l’inici, i ja correspondrà al club la decisió de col·locar lones o no en l’anell superior.
A més, el club continua assegurant que construirà el pavelló de Benicalap, el segon punt innegociable per a aconseguir un acord, i que tots els serveis del tercer, com la restauració, es podran implementar una vegada es reinicie l’obra, perquè al reiniciar-la es podran negociar els lloguers dels espais dedicats a l’oci i la restauració, ja amb el compromís que l’estadi té data d’obertura.
Layhoon li va assegurar a Sandra Gómez que la intenció de la seua visita era intentar apropar postures amb les administracions i que Murthy havia estat acomiadat per les seues faltes de respecte davant d’ells. En les pròximes setmanes ha de arribar aquell projecte que assegure que l’estadi tindrà una coberta i que a més és per a 70.000 des del principi. La resta, no podrà ser exigida i per exemple, la façana no podrà ser obligada des de les institucions a que siga tancada o millor que l’apresentada, que és absolutament oberta.
Layhoon va prendre el compromís de presentar aquest projecte, i a més, va assegurar que si l’únic problema eren els 70.000, es presentaria prompte aquell nou projecte reformulat perquè complisca amb les exigències. De fet, el pròxim dijous està previst que Layhoon es reuneixi amb l’alcalde, Joan Ribó, per refrendar-li la seua intenció de finalitzar l’estadi.
Les institucions no es pronuncien sobre el compromís adquirit per Layhoon, perquè la paraula de Meriton fa temps que va deixar de tindre valor, però és cert que veuen interès real ara que s’acosta la data límit per resoldre l’ATE, i el que això comportaria a nivell patrimonial per a l’entitat si aconseguiren un acord. És temps d’efectes i no de compromisos.