José Bordalás ha aconseguit que el Valencia CF arribe al últim partit de 2021 amb l’opció d’il·lusionar la seua afició i que al menys tinguen dos dies veient el seu equip, com a mínim i a l’espera de resultats, en posicions Champions si guanya aquest divendres al Espanyol, però a més està aconseguint que llueixen els jugadors i recuperar la millor versió d’una majoria dels seus futbolistes.
Una de les pàgines de major prestigi en el món del futbol i una eina orientativa per a molts professionals del futbol és transfermarket.com. La coneguda web va traure aquest penúltim dia de l’any una última actualització del valor de mercat dels jugadors com fa cada any a finals del mes de desembre, i en eixa actualització el Valencia CF veu com Carlos Soler ha disparat la seua cotització però altres com Gayà o Guedes també pugen el seu valor i Hugo Duro ja val el doble del que li costaria comprar-lo al club. La plantilla del Valencia CF té una valoració global de 265 milions.
Dá la casualitat que aquest augment en la cotització dels jugadors que arriba pel seu rendiment al camp, coincideix amb les negociacions d’ambdós jugadors per renovar els seus contractes i per tant és evident que encareix els seus salaris pel caché que ambdós jugadors tenen ara mateix al mercat.
Això sí, no tot són alegries i hi ha altres que perden valor de manera important com Paulista o Maxi i en menor mesura Racic o Cillessen.
Carlos Soler: (50 milions) El canterà ha pujat el seu valor 10 milions respecte a l’actualització d’octubre i es situa en un valor de mercat de 50 milions. El seu creixement en poc més d’un any és espectacular. Perquè a l’octubre de 2020 el seu valor era de 30 milions i ara toca el seu punt més alt en la seua carrera.
José Luis Gayà: (40 milions) El capità ha millorat el seu nivell i a més aquest curs juga en un equip que ara lluita per la zona alta. Ha millorat la seua valoració de 35 a 40 milions i ja recupera el valor que tenia abans de la pandèmia, però encara per sota dels 50 en els quals va estar valorat després de guanyar la Copa del Rei el 2019.
Guedes: (30 milions) El portugués ha trobat l’estabilitat amb Bordalás i està firmant la seua millor temporada al Valencia CF. Els seus gols i assistències li han servit per pujar la seua valoració dels 25 als 30 milions sense arribar encara als 40 que va tindre de valoració quan fitxà pel Valencia CF el 2018.
Hugo Duro: (8 milions) El canterà del Getafe està sent una de les revelacions de la temporada. El seu valor de mercat ha ascès des dels cinc fins als 8 milions des que va arribar al Valencia i ja és el doble dels 4 milions que marca l’opció de compra que el Valencia CF té sobre ell.
Alderete: (7,5 milions) El paraguaià és clau per a Bordalás en l’eix de la defensa i el seu valor ha ascès 3 milions respecte a què valia quan va arribar del Hertha de Berlín. Ara mateix val el que diu l’opció de compra obligada que té el Valencia CF si juga 25 partits o es classifiquen per Europa.
Marcos André: (8,5 milions) L’atacant brasiler va canviar la seua valoració de mercat en base el que va pagar el Valencia CF per ell a l’estiu passant de 3,5 a 8,5 milions. De moment, no ha pogut demostrar eixe valor.
No obstant això, no tot són alegries ja que hi ha jugadors que perden valor malgrat Bordalás.
Paulista: (10 milions) El central hispano-brasiler baixa de 15 a 10 milions perquè el seu rendiment malgrat ser bo no és el dels seus primers anys a Mestalla i per les seues lesions. Lluny queda ja la valoració més alta de la seua carrera, 22,5 milions després de guanyar la Copa el 2019.
Maxi Gómez: (20 milions) Malgrat els seus mals números continua mantenint un caché alt i una valoració de davanter important. Això sí, el seu valor és just la meitat que quan va firmar pel Valencia CF que estava taxat en 40 milions d’euros.
Racic: (8 milions) És un dels jugadors que s’ha estancat. El seu creixement estava sent exponencial des del seu fitxatge ja que en dos anys havia passat de 2 a 10 milions de valor. Ara, sense la confiança de Bordalás perd dos milions de valor de mercat.
Això són les baixades més importants, després hi ha jugadors com Cillessen (4), Thierry (8), Wass (6) o Vallejo (5) que han perdut un milió de valor tots ells. I Jaume Domenech que ha baixat la seua cotització de 4 a 2,5 milions en aquest 2021 al passar de ser titular a no jugar més que la Copa.
GUILLAMÓN I YUNUS DOS ACTIUS IMPORTANTS
Dins de la valoració global que té el Valencia CF de 265 milions d’euros, hi ha dos jugadors que s’han de destacar i que acaben el 2021 amb valoracions de mercat importants i a l’alça.
Hugo Guillamón (10) i Yunus Musah (15) sumen 25 milions de valoració que han aconseguit en poc més d’un any i mig des dels seus debuts amb el primer equip, passant de 200.000 euros de valor a quantitats importants per al club.