Aquest cap de setmana, Anil Kumar Murthy, el president que té escollit des de 2017 per al València CF, Peter Lim, viatjarà fins a Singapur després de ser citat pel màxim accionista per cridar-lo a l’ordre per tot el que ha succeït les últimes setmanes. Hi ha qui situa en els àudios destapats per ‘Superderpote’ la passada setmana, però no és únicament per això que Lim feia temps que valorava un canvi.
Segons ha pogut saber Golsmedia, han estat diverses les persones que s’han adreçat a Lim en els últims mesos fent-li veure que no pot continuar sent representat per aquest senyor a València, perquè està danyant la seva imatge més enllà de la gestió. Jorge Mendes ha activat els ressorts que ell pot activar i ha treballat per intentar canviar coses ara al final de temporada. De fet, Mendes s’ha assegut amb diversos directors esportius i els ha ofert el càrrec al València CF, però ambdós han demanat canvis en l’estructura, Murthy fora i un projecte on tinguen capacitat de decisió.
A més de Mendes, el propi Javier Tebas s’ha comunicat en els últims mesos amb Lim, insinuant-li la necessitat de fer un canvi en la presidència i en els seus representants al club. Lim té tota la informació necessària i a més dels àudios, ha vist que l’equip no funciona, que un any més no anirà a Europa, que l’afició s’ha unit en contra d’ell, deixant una fotografia històrica i mundial, no entrant a l’estadi i quedant-se fora mentre es jugava l’última jornada de Lliga.
MENDES, TEBAS O LAYHOON LI HAN DIT EN VARIES OCASIONS A LIM QUE HA DE CANVIAR EL PRESIDENT
LayHoon també s’ha comunicat amb persones a València en els últims dies, i sap perfectament com estan les coses a la ciutat i la greu crisi en què s’ha instal·lat el club. L’asiàtica és l’única persona que ha mostrat alguna empatia amb el club i la societat valenciana des que va aterrar. De fet, ella va ser clau perquè Lim fera l’entrevista al ‘Financial Times’ el passat 2021. El problema és que per a Layhoon el fet que Lim apareguera en una entrevista ja solucionava el problema, quan realment el que va fer va ser agreujar-lo i augmentar la ferida entre Lim i el valencianisme. L’ex presidenta té clar el que hauria de fer, però ella no donarà la seva opinió si Lim no se la demana.
Murthy està absolutament amortitzat com a president. Ja no té cap credibilitat amb ningú, ni institucions, ni Lliga, ni RFEF, ni aficionats, ni gent del futbol (ningú el creu, ni el respecten), ni entre els pocs empresaris de la ciutat que li mantenien certa relació. La seva continuïtat al club no és descartable, perquè en el món Lim tot és possible, però tot fa indicar que Lim porta preparant un canvi des de fa setmanes i que l’executarà en els seus temps i sense que semble que és causa-efecte.
Murthy va assegurar al club que viatjava per planificar la temporada, però la realitat és que la planificació s’està fent a Singapur des de fa setmanes i que Murthy no sap res. Són Lim i Mendes els que estan donant passos endavant i Murthy rebrà ordres aquest cap de setmana, però ningú garanteix que s’assega amb el propi Lim. Perquè Lim escull com i quan comunicar les coses als seus empleats.
El valencianisme espera notícies, però la realitat és que Lim s’ha tancat en banda els últims dies i s’ha negat a escoltar qualsevol oferta pel club, mentre el club es desangra i ara ja no es solucionen els problemes amb el canvi de Murthy, ara el problema és molt més complicat per la gravíssima situació financera.