Golsmedia

La Nucia presenta el seu nou Soccer Center a FITUR ¡i el futur parc del surf!

Soccer Center La Nucia. Foto: La Nucia.

El projecte de “La Nucia, Ciutat de l’Esport” continua creixent cada any amb noves peces per a completar aquest gran puzle de l’esport que ja suma 427.000 metres quadrats. Aquest dimecres en FITUR s’ha presentat el nou Soccer Center que ha entrat en funcionament aquest 2023 i el futur Parc de Surf, que completaran el complex esportiu nucier.

Aprofitant la Fira Internacional de Turisme (FITUR) La Nucia ha presentat a Madrid les noves peces de la seua Ciutat Esportiva Camilo Cano, en la qual han participat Fernando Odriozola, director comercial i cofundador de Wavegarden, Andrés Roldán, director general Marbella Football Center, Bernabé Cano, alcalde de La Nucia i Carlos Mazón, president de la Diputació d’Alacant.

En una de las intervenciones Andrés Roldán, director general Marbella Football Center.
En una de las intervenciones Andrés Roldán, director general Marbella Football Center.

“A La Nucia l’impossible és possible”

En la seua intervenció Mazón va ressaltar la importància de La Nucia com a referent de l’esport i el turisme esportiu a nivell provincial, autonòmic, nacional i internacional, lloant el nou Soccer Center i la Piscina amb Ones. “La Nucia ens sorprén cada any en FITUR. Hauré de canviar la frase que vaig dir que a La Nucia era tot possible a nivell esportiu, perquè amb la presentació de la Piscina d’Ones per a Surf ens ha demostrat que l’impossible també és possible a La Nucia. Un projecte clau per a continuar promocionant La Nucia i la Costa Blanca com a destí de turisme esportiu durant tot l’any” va concloure Carlos Mazón.

Projecte estratègic

El parc de surf és un projecte estratègic a nivell turístic, esportiu i econòmic tant per a La Nucia, com per a la província d’Alacant i la Comunitat Valenciana. Serà la primera d’aquestes característiques a Espanya i una de les primeres d’Europa. “Estem convençuts que aquesta nova instal·lació marcarà un abans i després a “La Nucia, Ciutat de l’Esport”. Ens situarà com un referent en el món del surf a nivell mundial, completant la nostra oferta esportiva i posicionant-nos com una destinació turística esportiva durant tot l’any. Volem agrair a Wavegarden l’haver apostat per La Nucia per a aquest ambiciós projecte” va comentar Bernabé Cano, alcalde de La Nucia.

Nou Soccer Center

Aquest gener de 2023 “La Nucia, Ciutat de l’Esport” ha estrenat un Soccer Center amb 4 nous camps de futbol de gespa natural (2 de futbol 11 i 2 de futbol 8), al costat del Estadi Olímpic Camilo Cano. Aquesta actuació suposa una inversió de 782.000 euros, finançada al 100% per l’empresa Football Impact S.L. del grup Marbella Football Center. La nova instal·lació esportiva ja ha sigut estrenada per diferents equips europeus com l’hongarés Ferencváros o el noruec Molde, gaudint de l’excel·lent gespa i la càlida climatologia nuciera.

“El nostre objectiu és continuar creixent al costat de La Nucia i que es convertisca en un referent per als *stages dels equips europeus de futbol durant tot l’any. Hem conclòs la primera fase del Soccer *Center i posteriorment complementarem amb més serveis i infraestructures” va comentar Andrés Roldán, en la seua presentació.

La Nucia comptarà amb el primer parc de surf d’Espanya

Aquest matí en FITUR a Madrid “La Nucia, Ciutat de l’Esport” ha presentat la nova infraestructura esportiva que es construirà: una Piscina d’Ones per a la pràctica de surf, que executarà l’empresa espanyola Wavegarden. Les obres començaran en 2023 i s’espera que puga obrir les seues portes en l’estiu de 2024. Quan entre en funcionament a ple rendiment està previst que reba 200.000 visitants a l’any de tot el món, atrets per aquesta moderna instal·lació de surf, així com per l’excel·lent climatologia de La Nucia i la gran connexió des de l’aeroport d’Alacant.

Complex de Surf

Aquest complex de Surf de La Nucia ocuparà una extensió de 70.000 metres quadrats i anirà situat al costat de l’actual *Ciutat *Esportiva Camilo Cano. A més de la gran llacuna per a practicar surf aquesta instal·lació comptarà amb una escola i botiga de surf, restauració, zones per a cotreball, allotjament per a esportistes i un edifici multifuncional amb gimnàs, sala fitness, ioga etc. on s’ampliarà l’oferta esportiva. Aquest Wavegarden comptarà amb un menú de més de 20 tipus d’ona diferents que s’adapten a tots els nivells. Això possibilitarà que siga utilitzada també com a lloc d’entrenament de seleccions, federacions regionals i equips professionals. Recordem que el surf és esport olímpic des dels Jocs de Tòquio 2020.

Futur parc del surf a La Nucia. Foto: La Nucia.

En les seues declaracions Fernando Odriozola, director comercial i cofundador de Wavegarden va destacar que «portarem a La Nucia l’única cosa que li falta, una platja, que no té, amb aquest gran Parc de Surf que serà una realitat en 2024. Odriozola va afirmar que “La Nucia, Ciutat de l’Esport” és el lloc ideal per a construir aquesta moderna infraestructura esportiva. “Nosaltres som una empresa basca i hem triat La Nucia per a construir la primera Platja de Surf d’Espanya per diverses raons. La primera pel seu entorn amb un clima fantàstic que permetrà surfejar tot l’any, envoltat d’una espectacular ciutat esportiva perfectament equipada per la qual passen milions d’esportistes cada any, amb unes connexions des de l’Aeroport d’Alacant a tota Europa. I a més amb unes vistes espectaculars a la mar Mediterrània que és el que veurà el surfer mentre practica el seu esport. La segona raó és per les grans facilitats que hi ha a La Nucia per a invertir en esport, on es fomenta la inversió públic-privada. Hem viatjat per tot el món construint complexos de surf i com a La Nucia en cap lloc” va finalitzar Odriozola.

Salir de la versión móvil