Selección Española
»
»
»
»
»
»
Espanya vapuleja Lituània amb vuit gols a mig gas

Resultados

Resultados

Información ofrecida por Golsmedia BeSoccer

Te puede interesar

españa-lituania
Celebración de un gol de España sub-21 ante Lituania. Foto: RFEF.

Espanya vapuleja Lituània amb vuit gols a mig gas

Celebración de un gol de España sub-21 ante Lituania. Foto: RFEF.

Espanya sub-21 afrontava el seu primer partit de la finestra internacional de març amb grans diferències respecte a l’últim. El combinat de Luis de la Fuente respira tranquil després de l’eliminació per motius bèl·lics de Rússia, qui va provocar la primera derrota espanyola a la fase de classificació i igualà a punts amb la «Rojita». L’objectiu era encauçar una classificació quasi matemàtica i reforçar l’esquema després del tropiezo. Lituània era la selecció ideal per portar-ho a terme, i El Prado el lloc on fer-ho. Espanya sub-21 va manejar la possessió, va tenir oportunitats i les va aprofitar per emportar-se el encontre per una golejada escandalosa: 8-0.

Vídeo resum de la golejada:

La selecció espanyola no va perdre el temps. Des del primer minut va acumular la pilota i va provocar que la defensa lituana es mantingués atenta a la qualitat espanyola. Bryan Gil va donar el primer avís al minut 1, intentant-ho de nou al 8′ amb un testarazo sense resultat. Finalment, al 15′, es va obrir la llauna per destapar el frasco de les essències. Rodri va aprofitar l’assistència de Manu Sánchez per batre a Baliutavicius amb ajuda del pal. El Prado estava a punt de celebrar el primer de molts gols. El partit canviaria de guió: ara l’objectiu era marcar gols com abans millor per tancar el encontre davant la grandíssima superioritat.

golejada escandalosa d’Espanya sub-21 a Lituània

Va trigar, però va arribar. Sergio Gómez va posar el 2-0 al 35′ amb un zurriagazo des de la frontal després d’una boníssima acció individual. Els lituans van quedar tocats i no van poder fer res més que suportar el temporal: Rodri posava el 3-0 al 37′ amb un altre xut ajustat al pal, seguit del gol de Bryan Gil al 39′ per posar el quart i el de Abel Ruiz, al 42′, per posar el 5-0 amb un gran centre de Sergio Gómez. El primer temps era completament roig, El Prado una festa i el partit una història ja resolta.

La segona part va servir per donar descans als més habituals de la selecció espanyola de cara al vital encontre davant Eslovàquia, segona classificada, la setmana pròxima. Bryan Gil i Abel Ruiz es van marchar per donar cabuda a Karrikaburu i Riquelme. La Rojita va baixar el ritme, sense aconseguir les oportunitats gaudides a la primera meitat, tot i sense cap pressió per part de Lituània. Després d’un mà a mà fallit per Sergio Gómez al 57′ va arribar el primer de la segona part, i no seria l’últim. Manu Sánchez protagonitzava un gran zurdazo al 61′ per posar el 6-0, seguit del 7-0 obra del recent entrat i debutant Àlex Baena després de l’assistència del lateral d’Osasuna prèviament goleador.

El xoc s’havia convertit, des del descans, en un mer tràmit sense més interès que veure quants gols era capaç d’anotar Espanya a l’última mitja hora de encontre. Fins i tot per al cronista que escriu aquestes línies havia estat una anotació contínua de gols, autors i formes d’anotar. Beneït problema. La compta va prosseguir amb el 8-0 de Turrientes al 70′, col·locant-la amb un siniestrazo a la cepa del pal després d’amagar amb la dreta.

La compta es podia haver fet més gran al 74′ amb el gol de Karrikaburu que va ser anul·lat per fora de joc. Espanya va decidir tallar l’aixeta, suavitzar les marxes i guardar la roba davant la desídia lituana. Un 8-0 va ser suficient per avui. La selecció dirigida per Luis de la Fuente estarà a l’Europet sub-21 i intentarà revalidar el títol. Quina millor forma d’arribar a la fase final que amb aquesta presentació.

Fitxa tècnica

Espanya (8): Arnau Tenas; Víctor Gómez, Chust, Jon Pacheco (68′, Raúl Torrente), Manu Sánchez; Unai Vencedor, Rodri (60′, Àlex Baena), Turrientes; Bryan Gil (46′, Karrikaburu), Sergi Gómez (60′, Lobete), Abel Ruiz (46′, Riquelme).

Lituània (0): Baliutavicius; Dovydaitis, Zabita, Gasiunas, Armalas, Upstas (62′, Remeikis); Gineitis, Ramanauskas, Anisas (62′, Jansonas); Petkevicius (50′, Burba), Kersys (62′, Steponavicius).

Gols: 1-0, Rodri (16′); 2-0, Sergio Gómez (35′); 3-0, Rodri (38′); 4-0, Bryan Gil (40′); 5-0, Abel Ruiz (43′); 6-0, Manu Sánchez (61′); 7-0, Àlex Baena (65′); 8-0, Turrientes (70′).

Àrbitre: Joni Hyytiä (Finlàndia) va amonestar per part local a Chust (82′) i Vencedor (86′); i per part visitant a Ramanauskas (72′).

Incidències: Partit corresponent a la jornada 7 de la fase classificatòria per l’Europet sub-21 disputat a l’Estadi El Prado (Talavera de la Reina).