Motociclismo
»
»
»
»
»
MOTOCICLISME | Héctor Barberá posa fi a la seua etapa en Supersport després del robatori de la seua moto

Resultados

Resultados

Información ofrecida por Golsmedia BeSoccer

Te puede interesar

Miguel Ángel Gómez, nuevo Dir. Deportivo del CD Eldense. Foto: CD Eldense.
Hector Barberá
Hector Barberá abandona el Mundial de SSP

MOTOCICLISME | Héctor Barberá posa fi a la seua etapa en Supersport després del robatori de la seua moto

Hector Barberá abandona el Mundial de SSP

El campionat de Supersport partia el diumenge en Motorland per a afrontar la tercera cita, una competició dins del Mundial de Superbikes. Barberá mantenia la quarta posició en la classificació general després d’aconseguir un quart i un sext lloc en les dos carreres anteriors. Foto: Héctor Barberá.

A les 9:25 estava previst que les 25 motos de graella isqueren al warm up, però hi havia una que no ho va fer, la del valencià Héctor Barberá. En el seu box en compte d’haver-hi un ambient típic de dia de carreres amb els mecànics i part de l’equip treballant, es trobava la Guàrdia Civil. El Toth, equip hongarés, denunciava la desaparició de la seua Yamaha.

El mateix Barberá ha publicat un comunicat en el seu compte d’Instagram el qual començava amb un: «Fins ací hem arribat».

View this post on Instagram

Hasta aquí hemos llegado. Por mi seguridad y por la seguridad de los demás pilotos hoy no podré salir a la carrera, no tenemos medios. y lo que empezó como un sueño acaba como una pesadilla. Los problemas de impagos y de cumplimiento del acuerdo entre el que tenía que ser nuestro patrocinador principal y el equipo hacen que esta aventura en SSP termine hoy, en casa, en una carrera que me hacía especial ilusión, sin que ni siquiera pueda correr la carrera. Empezamos este proyecto con mucha ilusión, estrenando todo el material en Australia y sin entrenar, con una moto prácticamente de calle y aún así, con lo mínimo imprescindible en la parte técnica conseguimos acabar cuartos. Después de esa carrera comenzaron los problemas financieros y eso hizo que tuviese que disputar la carrera de Tailandia sin apenas recambio y con un motor con demasiados kilómetros. Aquí la situación es la misma, pero ya no podemos estirar más lo que tenemos, y por responsabilidad no debo ni salir a pista. Estoy cuarto del campeonato, y creo que con un material normal podría haber sido muy competitivo y haber cumplido mi objetivo para este año, que sobre todo era disfrutar y volver a sentirme piloto. También el equipo tenía esa ilusión, desde el dueño hasta el último mecánico. Me da mucha rabia, porque me siento muy bien y estoy trabajando como nunca. Pero no me voy a rendir y voy a seguir entrenando para estar preparado por si surge alguna posibilidad de seguir con lo que más quiero, que es pilotar. Siento mucha rabia e impotencia, en la tercera carrera con estos medios y después de estar CUARTOS en la clasificación general, no nos queda otra que aceptar esta situación y seguir peleando como he hecho en estos años. Lo siento en el alma por todo el mundo que ha venido a ver las carreras y no podré estar en pista, por todos mis seguidores, y por toda la gente que siempre me está apoyando.

A post shared by Héctor Barberá (@hectorbarbera8) on

La participació del valencià en la carrera era dubtosa des del principi del cap de setmana, el seu Yamaha només va poder donar 10 voltes. El motor comptava ja amb 1.600km quan el recomanable és canviar-ho com a màxim als 1.500km.

El seu equip, ofegat pels problemes econòmics, no tenia per a un altre motor pel que, si no apareixia un espònsor, hauria d’abandonar. «Per la meua seguretat i per la seguretat dels altres pilots hui no podré eixir a la carrera, no tenim mitjans i el que va començar com un son acaba com un mal somni», explica Barberá.

«El que va començar com un son acaba com un mal somni»

El cas encara continua baix investigació, l’equip apunta la hipòtesi que el propi pilot podria haver robat la moto: «Héctor no volia córrer i per a ell era millor vindre i agafar la moto», comentaven a TVE.

Respecte a la possibilitat de continuar competint, el pilot valencià explica en el comunicat: «No em vaig a rendir i continuaré entrenant per a estar preparat per si sorgix alguna possibilitat de seguir amb el que més vull, que és pilotar».

Pilots com el campió del món de 125cc en 2011, Nico Terol, María Herrera, Loris Baz, Xavi Forés i els nostres usuals en el campionat del món, Jaume Masia i Arón Canet, també han volgut manar el seu suport al pilot valencià.

Diversos pilots han volgut manar el seu suport al pilot valencià

Categorías MotociclismoMotor