El CAU Rugby Valencia, després d’un any històric en el qual van arribar a disputar el play off d’ascens a la Liga Heineken, continua la seva preparació per iniciar la competició de lliga en condicions òptimes.
El club valencià, un dels cinc que militaran aquesta temporada en Divisió d’Honor B, prossegueix la seua posada a punt apostant pels entrenaments transversals per millorar el rendiment de tots els seus equips.
Una metodologia de treball que van introduir ja fa temps, ja que la direcció tècnica està plenament convençuda que la progressió dels jugadors “no depèn d’un curs, una categoria o d’anys, sinó que és el desenvolupament d’una trajectòria esportiva”.

I amb aquesta filosofia, el CAU Rugbi València ha dotat a l’estructura del club de diversos entrenadors que s’encarreguen de potenciar aspectes o tècniques del joc en tots els equips del club sense excepció.
“Aquesta manera d’entrenar afavoreix el treball de cada categoria i ajuda molt als entrenadors de cada equip a comptar amb especialistes en determinades facetes del joc com la melé o la touch”, explica el director tècnic Toni Gimeno.
Aquesta estructura d’entrenadors transversals està conformada per Borja Cotanda en la preparació física; César Camusso en la melé; Sergi Muñoz en la touch; Ricky Andrew skills i backs; i Toni Gimeno de la defensa.

Quant a la part social i la formació acadèmica, s’encarregaran Edi Cañizares i Vicent Verdú respectivament. La idea és segons Gimeno “treballar en equip i coordinar esforços. Cal saber que els èxits o us fracassos no són cosa d’una o dues persones, sinó de tots”.
“En contra del que es pensa sobre els beneficis de planificar determinades tècniques en determinats anys, hem vist que en el rugbi és impossible ja que hi ha jugadors que arriben amb 16 anys i uns altres que ho porten practicant des dels 5 anys”, sentència Gimeno.