El cap de setmana del 29 i 30 de setembre la plaça del Port d’Alacant serà l’epicentre del triatló de la Comunitat Valenciana. Per segon any consecutiu, després de les cites de València i Castelló, el Mediterrània Triatló aterra a Alacant per posar el fermall a aquest 2018.
Jornada sabatina
El Triatló de la Dona iniciarà la competició el dissabte 29 a les 08:30 hores. Recorreran 350 metres de natació, 10 km de ciclisme i 2 km de carrera a peu.
A les 08:50 hores serà el torn dels homes del Súper Sprint, els qui completaran el mateix circuit que el Triatló de la Dona. A les 09:00 hores entrarà en escena la modalitat Sprint, on tots els inscrits transitaran 750 metres de natació, 20 km de ciclisme i 5 km de carrera a peu.

A les 12:00 hores, tindrà lloc la primera prova dels XXXVII Jocs Esportius Vialeterra. Gairebé 200 escolars competiran en acuatlón.
Una cita que puntuarà per a la fase provincial d’Alacant de la temporada 18-19 i que es desenvoluparà a la platja del Postiguet.
Jornada dominical
El diumenge 30 de setembre a partir de les 08:15 hores arribarà el torn de la prova regna: la modalitat olímpica. En ella més de 300 triatletes recorreran 1.500 metres de natació, 40 km de ciclisme i 10 km de carrera a peu.
En ser la seu que tanca el circuit Mediterrània Triatló, Alacant acollirà el lliurament de premis del rànquing final.