El púgil il·licità Kiko Martínez somia amb tornar a ser campió del Món. Als seus 33 anys i després de mig any del seu últim combat, que es remunta al passat 27 d’octubre de 2018, el de Torrellano ja ha posat rumb als Estats Units per a complir el seu somni americà.
Dissabte que ve 18 de maig l’alacantí pugnarà per la corona de pes ploma contra Gary Russell Júnior, vigent campió del Món, en el Barclays Center de Nova York. L’estatunidenc arriba a la cita amb un rècord impressionant (29-1 17 KOs), únicament afectat per una decisió dels jutges davant Vasili Lomachenko.
Kiko Martínez ha renunciat al seu títol europeu per a lluitar per la corona mundial.
Per la seua part, l’il·licità (39-8-2 28 KOs) es va proclamar el mes d’octubre passat campió d’Europa de pes ploma, un títol que va conquistar en superar en la gran final al català Marc Vidal. Un xoc que van presenciar 3.000 aficionats en el Poliesportiu Fernando Martí de Fuenlabrada.
Un títol europeu al qual ha renunciat per a tornar a ser campió del Món. Ja ho va ser en 2013 en Atlantic City, quan es va alçar amb el cinturó del pes súper gall després d’imposar-se al colombià Jhonatan ‘Momo’ Romero. Kiko és plenament conscient que pot estar davant l’última oportunitat de tornar a tocar la glòria amb els dits, ara en pes ploma. La seua determinació és ferma, la seua ambició també. Vol fer història en la qual ha qualificat “la baralla de la meua vida”.
El seu rival en el Barclays Center de Nova York serà Gary Russell Júnior, vigent campió.